اطلاعاتی در مورد تاثیر خرید آنلاین در صنعت خرده فروشی؛ تجزیه و تحلیل دادهها و سهم بازار در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
صنعت خرده فروشی با ظهور خرید آنلاین ، چرخشی ۱۸۰ درجه را در پیش گرفت.
سرعت و راحتی که در خرده فروشی آنلاین وجود دارد موجب میشود تا مصرفکنندگان بتوانند به راحتی و در هر زمانی، آنچه را که میخواهند دریافت کنند.
علاوه بر این، به بسیاری از مشاغل اجازه میدهد تا بدون نیاز به فروشگاه فیزیکی فعالیت کنند.
بنابراین صنعت خرید آنلاین میتواند بسیار مهم و کارآمد باشد؛ به همین دلیل بررسی و درک آمارها و اطلاعات مربوط به خرید آنلاین از گذشته تا امروز میتواند به پشرفت و رقابت بهتر کمک کند.
در این مقاله، به نقل از فایننس آنلاین، به بحث و تحلیل دادههای مختلف از جمله اندازهی بازار خرده فروشی آنلاین، مزایا و معایب آن، کانال های خرید آنلاین و آمار و اطلاعات فروش از طریق تلفن همراه پرداختهایم.
به این ترتیب، شما میتوانید تصویر بهتری از چگونگی استفاده از فروش آنلاین برای شرکت خود داشته باشید.
۳ نکته کلیدی که در مورد خرید آنلاین باید بدانید:
- دلایل عمده خرید از فروشگاههای آنلاین
- موارد جستجوی مصرفکنندگان در تلفن همراه در هنگام حضور فیزیکی در فروشگاهها
- کانالهایی که مشتری قبل از خرید به منظور بررسی محصول از آنها استفاده میکند
آمارهای عمومی در مورد خرید آنلاین
تحقیقات بازار در خصوص خرید آنلاین نشان میدهد که امروزه کسب و کارها بیشتر، مشتریان خود را از طریق اینترنت درگیر میکنند و هر ساله تعداد کسب و کارهای آنلاین بیشتری ایجاد میشود.
در ادامه، خواهید دید که تعداد مشتریان اینترنتی در سراسر دنیا در حال افزایش است بنابراین، درآمد حاصل از فروش آنلاین بیشتر میشود.
بعلاوه، متوسط بازدید از فروشگاه آنلاین به ازای هر کاربر در چند سال گذشته متداولتر شده است.
- پیش بینی میشود اندازه بازار جهانی خرید آنلاین در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴ تریلیون دلار باشد. (Statista، ۲۰۱۹)
- ۱۰% از کل فروش خرده فروشی در ایالات متحده ناشی از فروش آنلاین است. (دفتر سرشماری ایالات متحده ، ۲۰۱۸)
- کشورهای پیشرو در متوسط درآمد ناشی از کسب و کارهای الکترونیکی در هر خرید عبارتند از: ایالات متحده (۱۸۰۴ دلار) ، انگلیس (۱۶۲۹ دلار) ، سوئد (۱۴۴۶ دلار) ، فرانسه (۱۲۲۸ دلار) ، آلمان (۱۰۶۴ دلار) ، ژاپن (۹۶۸ دلار) ، اسپانیا (۸۴۹ دلار) ، چین (۶۲۶ دلار) ، روسیه (۳۹۶ دلار) و برزیل (۳۵۰ دلار). (Invesp)
- آمازون ۴۳.۵٪ از کل بازار خرده فروشی آنلاین را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. (Business Insider، ۲۰۱۹)
- تعداد کل خریداران آنلاین تنها در ایالات متحده ۲۵۸.۹ میلیون نفر است. (Statista، ۲۰۱۹)
- ۶۹% از آمریکاییها به صورت آنلاین خرید میکنند. (رادیو عمومی ملی، ۲۰۱۸)
- ۲۵% از بزرگسالان آمریکایی حداقل یکبار در ماه به صورت آنلاین خرید میکنند. (رادیو عمومی ملی، ۲۰۱۸)
- ۱ نفر از هر ۴ مصرف کنندهی آنلاین یک بار در هفته از فروشگاه آنلاین خرید میکند. (Invesp)
- نرخ رشد خریداران آنلاین در سراسر جهان ۴۷.۳٪ نسبت به سال ۲۰۱۸ است. (Invesp)
تاثیر خرید آنلاین بر صنعت خرده فروشی
خرید آنلاین موجب تغییر چشم انداز صنعت خرده فروشی شده است.
همانطور که در دادههای جمعآوری شده مشاهده خواهید کرد، مشتریان رفتار خود را نسبت به خرید تغییر دادهاند. امروزه آنها دیگر برای پرس و جو در مورد یک محصول از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر نمیروند، بلکه محصولات مورد نیاز خود را بصورت آنلاین جستجو کرده و زمانی که آن را در فروشگاه شما بیابند بدون هیچ معطلی آماده خرید از شما هستند.
این نشان میدهد که امروزه داشتن یک فروشگاه آنلاین چقدر مهم است.
شما میتوانید با داشتن یکی از کانالهای آنلاین این امکان را برای مشتریان بالقوه خود فراهم کنید تا بتوانند بدون مراجعه فیزیکی به فروشگاه شما، در مورد محصولات شما اطلاعات کسب کنند. اگر هنوز کسب و کار خود را راهاندازی نکردهاید، ممکن است بخواهید از یک ایجادکنندهی فروشگاه آنلاین استفاده کنید یا حتی در یک بازار آنلاین ثبت نام کنید.
- مصرف کنندگان تمایل دارند هنگامی که داخل یک فروشگاه هستند بتوانند مقایسهی قیمتها (۶۵٪)، اطلاعات مربوط به محصول (۶۱٪)، بررسی آنلاین (۴۹٪)، انتخابهای محصول (۳۵٪) و موجودی فروشگاه (۱۶٪) را بصورت آنلاین مشاهده کنند. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، ۲۰۱۷)
- ۳۰% از مصرف کنندگان میگویند کانالی که از طریق آن محصولی را قبل از خرید مشاهده میکنند، فروشگاههای آنلاین است. بعد از آن گزینههای دیگر مشاهدهی محصول؛ تبلیغات آنلاین (۱۵٪)، بررسی آنلاین (۱۵٪)، رسانههای اجتماعی (۱۰٪) ، ایمیل (۱۰٪) و مقالات آنلاین (۷٪) میباشد. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، ۲۰۱۷)
- ۴۸% از متولدین نسل ایکس و سالهای ۱۳۶۰-۱۳۸۰ برای تحقیق در مورد خریدهای آنلاین از وب سایتهای شرکتها یا فروشگاههای رسمی آنلاین بازدید میکنند. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، ۲۰۱۷)
آنچه خریداران آنلاین می خواهند
خریداران همیشه از برندهای مورد علاقه خود انتظارات زیادی دارند، اما گسترهی انتظارات مصرف کنندگان آنلاین چقدر متفاوت است؟ برای کسانی که به تازگی کار خود را شروع کردهاند، آمار نشان میدهد که راحتی و تجربه خرید شخصی برای وفاداری مشتری در صنعت خرده فروشی آنلاین بسیار مهم است که این کار با سادهتر کردن معاملات، راحتی جستجو به منظور یافتن محصول مورد نیاز، رایگان کردن هزینههایی مانند حمل و نقل و همچنین سیاستهای مربوط به بازگشت محصول امکانپذیر است.
- افراد به صورت آنلاین خرید میکنند زیرا این امکان را به آنها میدهد تا در هر زمانی که خواستند خرید کنید (۸۸٪)، کالایی را که به دنبال آن هستید را به سرعت بیابند (۸۸٪)، در زمان خود صرفه جویی کنند (۸۴٪) و انتخاب بهتری از محصول داشته باشند (۸۴٪). علاوه بر این، کسانی هستند که تمایل ندارند در صفهای طولانی فروشگاهها برای خرید بایستند (۷۸٪) و معتقدند که فروشگاههای آنلاین قیمت ارزانتری دارند (۷۶٪). (رادیو عمومی ملی، ۲۰۱۸)
- اگر فروشنده بتواند ارسال رایگان کالا را ارائه دهد، ۹۰٪ از مصرف کنندگان آنلاین حتی حاضرند زمان بیشتری را برای دریافت محصول خود صبر کنند. (رادیو عمومی ملی ، ۲۰۱۸)
- ۶ نفر از ۱۰ خریدار آنلاین قبل از تصمیمگیری در مورد خرید، نظرات مشتریان را میخوانند. (چهارمين منبع، ۲۰۱۶)
- برای ۷۸٪ از مصرف کنندگان آنلاین، بررسی محصولات در کانالهای فروش آنلاین فروشگاه حائز اهمیت است. (رادیو عمومی ملی، ۲۰۱۸)
- ۳۹% افرادی که به صورت آنلاین خرید میکنند می گویند که سیاستهای مربوط به امکان بازگشت کالا بیشترین تاثیر را در تصمیم خرید آنها دارند. (رادیو عمومی ملی ، ۲۰۱۸)
میزان خرید آنلاین در صنایع مختلف
امروزه فرهنگ خرید آنلاین ممکن است تقریبا برای تمامی کالاها وجود داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که افراد همه چیز را از طریق اینترنت خریداری میکنند.
آمارهای این بخش نشان میدهد که خریداران چه نوع کالاهایی را به صورت آنلاین خرید میکنند.
با کمال تعجب مد یکی از صنایعی است که در خرید آنلاین بسیار طرفدار دارد. این درحالی است که خریداران قبل از خرید قادر به پرو لباس نیستند.
علاوه بر این، تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان محصولات سوپر مارکتی را به صورت آنلاین خریداری میکنند.
- در سطح جهانی، برترین دسته بندیهای آنلاین برای خرید عبارتند از مد و لباس (۶۱٪)، مسافرت (۵۹٪)، کتاب و موسیقی (۴۹٪)، فناوری اطلاعات (۴۷%) و رویدادها (۴۵٪). (بررسی بازرگانی نیلسن، ۲۰۱۸)
- در آمریکای شمالی، پردرآمدترین صنایع آنلاین؛ بازیهای ویدئویی (۳۱٪) ، مواد غذایی بسته بندی شده (۱۹٪)، دارو (۲۵٪) و نوشیدنیهای الکلی (۹٪) هستند. (بررسی بازرگانی نیلسن، ۲۰۱۸)
- در آسیا و اقیانوسیه، محبوبترین صنایع آنلاین شامل فروشگاههای مواد غذایی بسته بندی شده (۴۰٪)، مراقبت در منزل (۳۷٪)، مواد غذایی تازه (۳۵٪) و بازیهای ویدئویی (۳۰٪) است. (بررسی بازرگانی نیلسن، ۲۰۱۸)
- ۶۰% از مصرف کنندگان ترجیح میدهند کتاب، موسیقی، فیلم و بازیهای ویدئویی را بصورت آنلاین خریداری کنند. (Statista، ۲۰۱۷)
- ۳۰% از فروش رایانه و لوازم الکترونیکی در سراسر جهان از طریق آنلاین انجام میشود. (آتلانتیک، ۲۰۱۹)
خرید آنلاین مد و لباس
- پیش بینی میشود بازار جهانی تجارت الکترونیک مد قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به ۷۶۵ میلیارد دلار برسد. (تحقیقات فارستر، ۲۰۱۸)
- تعداد خریداران آنلاین مد در سراسر جهان تخمین زده میشود تا سال ۲۰۲۲ به ۹۱۱ میلیون نفر برسد. (تحقیقات فارستر، ۲۰۱۸)
- ۵۸% از بزرگسالان آمریکایی پوشاک را بصورت آنلاین خریداری میکنند. (رادیو عمومی ملی، ۲۰۱۸)
- ۲۲% خرید لباس در سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین انجام شده است. (آتلانتیک، ۲۰۱۹)
خریدهای آنلاین محصولات سوپر مارکت
- ۳% از فروش مواد غذایی جهانی در سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین صورت گرفته است. (آتلانتیک، ۲۰۱۹)
- کارشناسان پیش بینی میکنند که ۲۰ درصد از فروش مواد غذایی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ بصورت آنلاین انجام شود. (فوربس، ۲۰۱۸)
- ۲۰% از خریداران ساکن کره جنوبی هم اکنون مواد غذایی خود را بصورت آنلاین خریداری میکنند. (آتلانتیک ، ۲۰۱۹)
آمار خریدهای آنلاین از طریق تلفن همراه
آخرین باری که کل روز را بدون چک کردن تلفن همراه خود گذراندهاید کی بود؟ میتوانید پاسخ آن را در مورد مشتریان خود نیز تعمیم دهید.
امروزه، استفاده از تلفن همراه فراتر از تماس و پیام کوتاه است. با دسترسی به اینترنت و برنامههای مختلف تلفن همراه شما میتوانید عملکردهای مختلف را که در گذشته تنها از طریق رایانه صورت میگرفت، انجام دهد. به عبارت دیگر، امروزه افراد قادر خواهند بود بدون نیاز به دسک تاپ از طریق تلفن همراه خود اقدام به خرید کنند. اگرچه تجارت آنلاین از طریق تلفن همراه هنوز به اندازهی خرید آنلاین به شیوهی سنتی محبوب نیست، اما ممکن است بهینه سازی فروشگاهتان برای معاملات از طریق تلفن همراه از نظر شما مهم باشد. با این روش میتوانید بازار خود را گسترش داده و فروش را به حداکثر برسانید.
- یک نفر از ۵ بزرگسال آمریکایی منحصرا از طریق تلفنهای هوشمند به اینترنت دسترسی دارد. (مرکز تحقیقات پیو، ۲۰۱۹)
- پیش بینی میشود که معاملات خرده فروشی قبل از پایان سال ۲۰۱۹ به ۲۰۳.۹۴ میلیارد دلار برسد. eMarketer) ، ۲۰۱۹)
- پیش بینی میشود سهم بازار خرید آنلاین از طریق موبایل در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۷.۲٪ از فروش را تشکیل دهد. علاوه بر این، پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۱ به ۷۲.۹٪ رشد یابد. (گزارش فروش خرده فروشی و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان، ۲۰۱۸)
- هزینه هر کاربر برای تجارت الکترونیکی تلفن همراه قبل از سال ۲۰۲۱ تا ۲۲۸٪ افزایش مییابد. (گزارش فروش خرده فروشی و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان، ۲۰۱۸)
- ۶۴% از ترافیک تجارت الکترونیکی با استفاده از تلفنهای همراه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ایجاد شد. (Salesforce Shopping Index ، ۲۰۱۹)
- در سطح جهانی تلفنهای هوشمند ۶۱% از بازدیدهای فروشگاه های آنلاین و کامپیوترها و لپتاپها فقط ۳۰ درصد را تشکیل میدهند. (Statista، ۲۰۱۸)
- فقط ۴۵٪ از خرده فروشیهای آنلاین برای خرید از طریق تلفن همراه رسپانسیو هستند. ۶۱٪ آنها تنها با لپتاپها و کامپیوترها هماهنگی دارند. (Statista، ۲۰۱۸)
آمار خرید آنلاین از طریق شبکههای اجتماعی
کلیهی افراد از جمله افراد مشهور، سیاستمداران و سازمانها در رسانههای اجتماعی فعالیت دارند. بنابراین، به راحتی میتوان گفت که این شبکههای اجتماعی یکی از بهترین مکانها برای نمایش و فروش محصولات است. با این حال، همهی شبکههای اجتماعی کاربری یکسانی ندارند. براساس دادههای ارائه شده، خواهید دید که برخی از آنها برای خرید بهتر از سایرین هستند، بنابراین لازم است دقت کنید که از کدام شبکهی اجتماعی برای کمپینهای فروش خود استفاده میکنید.
- ۸۷% از خریداران آنلاین میگویند که رسانههای اجتماعی عامل مهمی در تصمیمگیریهای خرید آنها هستند. (آدویک ، ۲۰۱۸)
- ۵۰۰ فروشنده برتر سال ۲۰۱۷ تقریبا ۶.۵ میلیارد دلار از فروش در شبکههای اجتماعی درآمد داشتهاند. (آدویک، ۲۰۱۸)
- ۴۰% شرکتها از رسانههای اجتماعی برای فروش استفاده میکنند. (فوربس، ۲۰۱۸)
- سایتهای رسانههای اجتماعی با بالاترین سهم بازار خرید آنلاین شامل فیسبوک(%۳۸.۸۲) ، یوتیوب (%۲۶.۳۸) ، توئیتر(%۶.۲۱) ، پینترست (%۲.۱۳) ، اینستاگرام (%۲.۰۷) و لینکدین(%۱.۵۸) هستند. (Socialnomics ، ۲۰۱۸)
- پینترست بالاترین مقدار متوسط خرید را با ۱۵۴ دلار دارد. بعد از آن اینستاگرام با ۱۰۳ دلار، فیسبوک با ۶۹ دلار و اسنپ چت با ۵۷ دلار میباشد. (مجله بازاریابی موبایل، ۲۰۱۹)
- ۸۵% خریدهای رسانههای اجتماعی از طریق فیس بوک است. (Shopify ، ۲۰۱۸)
- تقریبا ۲۵٪ از کسب و کارهای مدرن پیشنهاد خرید از طریق فیسبوک را به خریداران خود ارائه میدهند. (فوربس، ۲۰۱۸)
بهترین استفاده از شبکههای اجتماعی به منظور فروش آنلاین در ایالات متحده
آیا میخواهید مطمئن شوید که کمپینهای فروش در شبکههای اجتماعی شما باعث فروش میشوند؟
شما میتوانید با تمرکز بر روی شبکههای اجتماعی که مخاطب هدف شما به احتمال زیاد از آنها برای خریدهای اجتماعی استفاده میکند، شروع کنید. سپس سعی کنید ویژگیهای مختلفی را که هرکدام از این شبکههای اجتماعی به کسب و کارهای آنلاین ارائه میدهند ، مطالعه کنید. به عنوان مثال، فیس بوک این امکان را به شما میدهد تا بتوانید به طور مستقیم بر روی آن بفروشید. همچنین، اینستاگرام به شما امکان میدهد تا پستهای جداگانه برای خرید ایجاد کنید تا دیگر نیازی به هدایت چندین بارهی مصرف کنندگان به منظور رسیدن به صفحه پرداخت نداشته باشید. در آخر، همانطور که در ادامه میبینید، مهم است که بدانید مشتریان در سایت و یا شبکههای اجتماعی شما که به خرید آنلاین اختصاص دارند چه چیز را میخواهند مشاهده کنند. این امر به آنها امکان میدهد بدون نیاز به تحقیق و تفحص گسترده، آنچه را که ارائه میدهید بهتر ارزیابی کنند.
- طبق گفته ۳۰٪ خریداران آنلاین، از طریق اینستاگرام، توییتر، پینترست یا اسنپ چت از برندها خرید میکنند. (فوربس، ۲۰۱۸)
- ۴۱% فروشندگانی که در اینستاگرام کالا و محصولات خود را میفروشند از ویژگی پستهای مربوط به خرید استفاده میکنند زیرا باعث میشود معاملات سریعتر برای خریداران انجام شود. (Shopify ، ۲۰۱۸)
- ۲۳% از مردم میگویند که نظرات و توصیههایی که در رسانههای اجتماعی مشاهده میکنند، در تصمیمات خرید آنها نقش دارند. (فوربس، ۲۰۱۸)
- ۷۴% از مردم بر این باورند که بین مشاهدهی ویدئو در رسانههای اجتماعی و خرید آنلاین ارتباط مستقیم وجود دارد. (آدویک، ۲۰۱۸)
حقایق خریدهای آنلاین چه تاثیری بر روی کسب و کار شما دارد؟
هیچ چیز راحتتر از این نیست که فرد بتواند تنها با فشردن یک دکمه از خانه وسایل و محصولاتی را که احتیاج دارد سفارش دهد و آنها را درب منزل تحویل بگیرد. بعلاوه، همهی افراد نمیتوانند هر روز برای خرید وسایل مورد نیاز خود به بازار بروند. این دلایل و هزاران دلایل دیگر موجب شده تا صنعت خرده فروشی آنلاین در معرض شکوفایی و رشد قرار بگیرد.
حال این سوال مطرح میشود که آیا داشتن فروشگاه آنلاین برای شما ضروری است؟
که پاسخ این سوال تنها بله یا خیر میباشد.
آمارهای مطرح شده نشان میدهد که هنوز هم فروشگاههای فیزیکی نسبت به فروشگاههای آنلاین برتری دارند و بسیاری از مصرف کنندگان خرید از آنها را ترجیح میدهند. این امر به این دلیل است که آنها میتوانند موارد مورد نظر خود را ارزیابی کنند.
با این حال، این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری در فروش آنلاین برای شما مفید نخواهد بود.
با اضافه کردن فروش آنلاین میتوانید بررسی کنید که فروشگاه شما چگونه میتواند از این طریق دسترسی شما به مشتریان را افزایش داده و وفاداری آنها را تقویت کند. علاوه بر این، فروش آنلاین همان چیزی است که میتواند شکاف بین شما و مصرف کننده را از بین ببرد و مشتریان را قادر میسازد تا بدون نیاز به تعامل با پرسنل فروش، محصولات را بررسی کنند. به طور خلاصه، امیدواریم که آمارهای ارائه شده به شما برای ایجاد ایده جهت تغییرات در کسب و کارتان کمک کند تا بتوانید سادهتر برای رقابت با رقبای خود در سال آینده برنامهریزی کنید.
تا الان اگر کسی به فروش آنلاین فکر کرده باشه برد کرده وگرنه این با این اتفاقات کرونایی و تاثیرش روی روش خرید مردم، کسب و کارش به شدت دچار رکود میشه