بررسی جنبه‌های مثبت دنیای متاورس در حوزه املاک و مستغلات

دنیای متاورس در حال حاضر انبوهی از تجربه‌های جدید را در اختیار ما گذاشته است. این امکانات کم کم برای مصرف‌کنندگان لذت‌بخش و کاربردی است، در همین راستا پتانسیل آن را دارند که برای مشاغل قابل اجرا و سودآور باشند.

در حالیکه تعاملات و هیجانات کنونی متاورس در دنیای مد، موسیقی‌، بازی‌های ویدیویی و … قرار دارد، باید گفت که برنامه‌های کابردی مختلفی وجود دارند که فراتر از سرگرمی خالص به حساب می‌آیند.

ارزش بسیار زیاد متاورس در اپلیکیشن‌های عملی است که می‌تواند قدرت ببخشد. در دنیای امروز کار و ارتبطات توزیع شده در حال افزایش هستند، برنامه‌های کابردی متاورس به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از راه دور با یکدیگر در محیط مشارکتی و تعاملی قرار بگیرند. متاورس می‌تواند جایگزین‌های کاربردی و کارآمدتری را ارائه دهد و از اتلاف زمان‌های طولانی جلوگیری کند.

از جمله موارد واقع‌گرایانه استفاده از متاورس در صنعت املاک و مستغلات می‌توان به فناوری واقعیت افزوده (AR)  و واقعیت مجازی (VR) اشاره نمود. از پیشرفت در ساخت یک خانه تا فروش مجدد آن در سال‌های بعد در معماری و طراحی داخلی خانه تاثیر بسیار زیادی دارد.

ساخت‌و‌ساز  

اگر از ابتدای یک پروژه شروع به بررسی نماییم. مراحل ساخت از بازدید محل و تلاش برای هماهنگی‌ها شروع می‌شود. سایت نیاز به بررسی و اندازه‌گیری دقیق دارد و ساخت و ساز باید با دقت برنامه‌ریزی و اجرا شود. حال در این فرآیندها خطای انسانی می‌تواند منجر به ناکارآمدی و عدم دقت در محاسبه اندازه‌گیری‌ها و از پیشرفت جلوگیری نماید.

در دنیای متاورس می‌توانیم برنامه‌ای را طراحی کنیم که به طور دقیق نقشه‌برداری کند، به مهندسان و پیمانکاران این امکان را می‌دهد تا یک نمایش بسیار واقعی از سایت یا دفاتر داشته باشند. علاوه به بررسی سایت، ارائه گزارش دقیق پیشرفت و برآورد بهتر تاخیرهای پروژه، همچنین در هزینه‌های رفت و آمد به مکان‌های مختلف سایت نیز صرفه‌جویی می‌کنند. علاوه بر این با استفاده از متاورس کاربران می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی در مورد ایده‌های طراحی، نقشه‌های زمین و موارد دیگر کمک بگیرند. این برنامه‌های متاورس می‌توانند در ترسیم نقشه‌ها و طرح‌های داخلی خانه کاربردی باشند.

طراحی داخلی

بعد از تکمیل ساخت خانه طراحی داخلی در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. مدلسازی مجازی دقیق خانه یک مزیت بزرگ برای طراح داخلی است که می‌تواند از این فناوری برای سنجش علاقه مشتری به گزینه‌های مختلف برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و دفتر خانه استفاده شود. در حال حاضر طراحان داخلی به ارائه طرح‌ها یا مدل‌های سه‌بعدی همراه با تصاویر مبلمان و دکوراسیون محدود می‌شوند. هنوز هم برای مشتریان این نگرانی وجود دارد که فضای درون اتاق به شکلی است.

طراح داخلی می‌تواند از یک برنامه کاربردی متاورس برای ارائه طرح‌های مختلف یک اتاق استفاده کند. در این اپلیکیشن کاربردی با پالت‌های رنگی و سبک‌های مختلف مبلمان، حتی می‌توانستند نوری را که از پنجره می‌آید با تغییرات آب و هوا یا ساعات روز تنظیم نمایند. مشتری می‌تواند از طریق یک نمایش مجازی سه بعدی از اتاق قدم بزند و گزینه‌های مختلف چیدمان را در یک روز بارانی یا در ساعت‌های مختلف تجربه کند.

فناوری جدید می‌تواند به خریداران اجازه دهد تا قبل از خرید، ویژگی‌ها یا فضاها را از طریق صحنه‌سازی مجازی و به صورت واقعی تجسم نمایند. از طریق ادغام متاورس و برنامه‌ای که این کار را انجام می‌دهد، خریداران در آینده نزدیک می‌توانند از طریق اپلیکیشن با طراحان داخلی تعامل داشته باشند.

ایجاد ویترین املاک

هنگامی که روز فروش مجدد خانه فرا می‌رسد، به لطف برنامه‌های واقعیت مجازی در متاورس، روند بازدید از خانه را هم برای خریداران و هم مشاورین املاک آسان نمایند. خریداران احتمالی در سطح بین‌المللی و در سراسر کشور می‌توانند از نسخه مجازی خانه در متاورس بازدید می‌کنند. به همین ترتیب این فرصت را دارند که تجربه مشابهی با مراجعه‌کنندگان حضوری به جای تکیه بر عکس و ویدیو ضبط شده دریافت نمایند.

خریدارانی که به یک ایالت یا کشور جدید نقل مکان می‌کنند دیگر نیازی به سفرهای گران قیمت و نامناسب برای انتخاب خانه جدید ندارند. مشتریان می‌توانند به دفعات از درون متاورس بازدید کنند و تصور بسیار خوبی از راه رفتن فیزیکی در فضا بدست آورند. به طور قابل توجهی مجموعه فناوری متاورس AR/VR عامل افزایش سود و گسترش خریداران بالقوه است.

نتیجه‌گیری

به طور کلی باید گفت متاورس فضاهای مجازی هستند که ما بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم فارغ از محدودیت‌های فیزیکی که داریم. این فضا تجربیات همه جانبه‌ای را به افراد می‌دهد تا کارهای مختلف را انجام دهند. متاورس با ارائه یک محیط سه بعدی امیدوار است که فضای مجازی را برای لحظات اجتماعی ایجاد کند. فناوری‌های متاورس این پتانسیل را دارند که بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را به روش‌های مثبت تغییر دهند.

مرجع اصلی مقاله:

https://b2n.ir/y53344

نظر شما نسبت به خدمات این اپلیکیشن چیست؟

اولین نفر باشید که نظر می دهید
سامانه مقایسه و رتبه بندی خدمات اپلیکیشن ها
مقایسه آیتم ها
  • جمع (0)
مقایسه کنید
0