مشتریان برای خرید چه چیزی را جستجو می کنند

مشتریان جهت خرید محصولات و خدمات چگونه تحقیق می کنند؟

محیط تجارت الکترونیک که بر پایه اینترنت بنا شده است این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالاها و خدمات از این سرویس استفاده کنند.

در حقیقت جستجوی اینترنتی نقطه‌ی آغاز خرید و بازارگردی افراد است.

یکی از موضوعات مهم در بازاریابی که موجب موفقیت و کسب درآمد بیشتر برای کسب و کارها می‌شود، رفتار مصرف‌کننده است، چرا که از این طریق می‌توان نیاز مشتریان را درک کرد.

رفتار مشتریان در حال تغییر است و تحقیقات آنلاین در بسیاری از مقوله‌ها رایج تر خواهد شد. مشتریان اکنون حتی قبل از تصمیم به خرید، از اینترنت استفاده می‌کنند تا محصولات و خدمات مورد نظر خود را جستجو کنند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته ۸۱٪ از خریداران قبل از خرید تحقیق آنلاین انجام می‌دهند که از این میان ۴۸% افراد از موتورهای جستجو (مانند گوگل و یاهو)، ۳۳% از وب سایت‌های معتبر مانند شیپور، دیجی کالا، آمازون و ۲۶% از اپلیکیشن‌های معتبر مانند بوتیک استفاده می‌کنند.

تحقیق در مورد آنچه افراد جستجو می‌کنند، بینش بسیار مهمی از رفتار مصرف کننده را ارائه می‌دهد.

شرکت‌ها نیازمند کسب اطلاعات دقیق‌تری در زمینه رفتار مشتریان هستند تا با درک نگرش مشتریان بتوانند زمینه مطلوبتری را برای ارائه خدمات و فروش محصولات خود فراهم سازند و سهم خود را در بازار توسعه دهند.

خرید اینترنتی

در این راستا توجه به آنچه که افراد قبل از خرید در مورد آن‌ها تحقیق کرده‌اند، این امکان را فراهم می‌کند تا کسب و کارهای مرتبط بتوانند خود را در دنیای اینترنت بهتر نشان دهند. همان طور که آمارها نشان می‌دهد بسیاری از افراد تحقیقات خود برای محصول موردنظر را با موتورهای جستجو آغاز می‌کنند که خودرو (۴۲%)، خانه و کاشانه (۴۱%)، پوشاک و زیبایی (۳۸%) بیشترین جستجو را دارند.

۳۳% افرادی که تحقیقات خود را از طریق وب سایت‌های معتبر انجام می‌دهند بیشتر در زمینه‌های مالی (۳۱%)، پوشاک و زیبایی (۳۱%)، خودرو (۲۷%) به این وب سایت‌ها اعتماد کرده و از نظرات افراد استفاده می‌کنند، بنابراین شرکت‌های فعال در این زمینه باید به این وب‌ سایت‌ها و نحوه ارائه محصولات خود در آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

۲۶% افرادی که به اپلیکیشن‌ها مراجعه می‌کنند جهت رفع نیاز خود در زمینه‌های مالی (۳۶%)، لوازم الکترونیکی (۲۲%)، پوشاک و زیبایی (۲۱%) از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

مشتریان هنگام خرید چه چیزی را در اینترنت جستجو می کنند

آیا می‌دانید که ۸۱% افراد قبل مراجعه به فروشگاه، ۷۹% درصد در زمان مراجعه به فروشگاه و ۳۵% افراد پس از مراجعه به دنبال کسب اطلاعات در زمینه محصول مورد نظر خود از طریق اینترنت هستند، بنابراین می‌بینید که اینترنت چگونه رفتار خرید افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

همان طور که آمارها نشان می‌دهد اصلی ترین تمرکز مشتریان هنگام خرید بر مقایسه قیمت محصول با سایر رقبا است، بنابراین انجام تحقیقات بازار و آگاهی از قیمت‌ رقبا می‌تواند شما را در جذب مشتریان بیشتر کمک کند.

مورد دوم در کسب سود و فروش بیشتر بررسی نظرات افراد در مورد محصول شما در کانال‌های مختلف است. در حقیقیت خریداران دوست دارند بدانند که افراد دیگر درباره محصولات شما چه نظری دارند، به خصوص زمانی که در فکر تهیه کالایی هستند که قبلا هرگز آن را خریداری نکرده‌اند. خریداران به اطلاعاتی که از بررسی‌ نظرات دیگران دریافت می‌کنند بسیار بیشتر از هر تبلیغ دیگری اعتماد دارند.

این اطلاعات می‌تواند در تصمیم­ گیری­‌های بازاریابی که مرتبط با تقاضای یک محصول (محصولات کنونی و جدید)، تقسیم بازار و استراتژی­های پیشرفت و ارتقا است به مدیران کمک کند.

اصلی‌ترین دلایل ترغیب افراد برای خرید آنلاین

افزایش استفاده بیشتر از اینترنت در دنیای امروز موجب تغییراتی در سبک زندگی افراد شده است. اینترنت شیوه‌ی برخورد افراد برای تهیه محصولات مورد نظرشان را نیز تغییر داده و خرید آنلاین توسط بسیاری از افراد پذیرفته شده است. خرید آنلاین دارای مزایای بسیاری مانند صرفه‌جویی در وقت، دسترسی آسان و ۲۴ ساعته از هر نقطه، یافتن سریع کالا، انتخاب محصولات بهتر و…. است و همچنین رشد روز افزون تجارت الکترونیک نیز در افزایش تمایل افراد به خرید اینترنتی بی‌تاثیر نبوده است.

یشترین-دلایل-برای-خرید-انلاین

می‌بینید که خرید در زمان دلخواه و یافتن سریع کالاها اصلی‌ترین محرک‌ها برای خرید آنلاین هستند که این قابلیت را اینترنت برای فروشگاه‌ها به ارمغان آوره است.

 

نظر شما نسبت به خدمات این اپلیکیشن چیست؟

اولین نفر باشید که نظر می دهید
سامانه مقایسه و رتبه بندی خدمات اپلیکیشن ها
مقایسه آیتم ها
  • جمع (0)
مقایسه کنید
0